2018年7月29日日曜日

フェイスタオルとハンドタオル

フェイスタオルとハンドタオル、違いは分かりますか?

今、日本に帰っているのですが、フェイスタオルとハンドタオルの認識が妻&娘と私の間で逆となっていてビックリしました。ハンドタオルは四角い小さいサイズ、フェイスタオルは細長いタオル(いわゆるホテルにある、バスタオルでない細長いタオル)、だそうです。私はハンドタオルが普通の細長いタオルだとてっきり思っていましたが、「違いは常識だ!」と一喝されてしましました。

 悔しいので調べたところ、日本のWeb情報は確かに妻・娘の言うとおり。しかーし、海外のWebの定義では以下の通り。
やっぱり、日本が非常識じゃないか! とひとりごちるのでした。。。

Face Towels

Also known as washcloths, face towels are small towels – 13 by 13 inches in general. These small square towels have a specific goal: they dry and clean your face.

Hand Towels

Sometimes called the “Swiss Army Knife” of towels, hand towels usually rest nearby your sink. From a size point of view, the standard hand towel measures about 16”x30”.

Conclusion: Hand towels are larger than face towels. In comparison to face towels, hand towels are ubiquitous.

0 件のコメント:

コメントを投稿